برگزاری نماز و افطار مسلمانان در کلیسایی در بارسلونا

در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا که مانع از برگزاری مراسم جمعی مسلمانان بارسلونا در ماه رمضان در مکان‌های سرپوشیده شده است، یک کلیسای کاتولیک فضای باز خود را در اختیار مسلمانان قرار داده است تا با هم افطار کنند و نماز بخوانند.

هر شب بین ۵۰ تا ۶۰ مسلمان که بسیاری از آنها بی‌خانمان هستند، به راهروهای سنگی کلیسای سانتا آنا که قرن‌ها قدمت دارد می‌روند. در آنجا، داوطلبان با غذاهای خانگی از آنها پذیرایی می‌کنند.

حافظ ابراهیم مسلمان ۲۷ ساله مراکشی‌تبار که در ضیافت‌های افطار شرکت می‌کند، می‌گوید: همه ما یکسان هستیم. اگر شما کاتولیک یا از مذهب دیگری هستید و من مسلمان هستم، این بسیار خوب است. همه ما مانند برادر هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم.

فوزیه چاتی ، رئیس انجمن زنان مراکشی‌تبار کاتالان که معمولاً در شهر مجالس افطار را ترتیب می‌داد امسال مجبور شد به خاطر محدودیت در برگزاری گردهمایی در فضای سربسته، به دنبال فضایی جایگزین با تهویه مناسب باشد.

پدر پایو سانچز، رئیس کلیسای سانتا آنا که تعامل با ادیان مختلف را نمادی از همزیستی مدنی می‌داند پس از مطلع شدن از این موضوع از آنها استقبال کرد.

چاتی می‌گوید مردم بسیار خوشحال هستند که مسلمانان می‌توانند افطار را در یک کلیسای کاتولیک انجام دهند، زیرا ادیان برای متحد کردن ما و نه برای جدا کردن ما هستند.

سانچز در حالی که به مردی که اذان مغرب را در زیر درختان نارنج حیاط کلیسا می‌خواند نگاه می‌کند می‌گوید: حتی با داشتن فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ادیان مختلف، ما قادر به نشستن و گفت‌وگو هستیم.
منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.