کمپین «من مسلمان نیستم اما یک روز روزه می‌گیرم» در انگلیس

جمعی از کارکنان غیر مسلمان و داوطلبان خیریه‌ها و آتش‌نشانی شهر لنکشایر با شرکت در یک کمپین، یک روز در ماه رمضان روزه می‌گیرند.

به گزارش ایکنا، به نقل از لنکشایر تلگراف این کمپین با عنوان «من مسلمان نیستم اما یک روز روزه می‌گیرم» اکنون در هفتمین سال خود است و به دعوت One Voice Blackburn از غیرمسلمانان برای روزه‌داری به منظور حمایت از مسلمانان انجام می‌شود.

مارک هویل، از مدیران آتش‌نشانی لنکشایر می‌گوید: من برای حمایت از همکاران مسلمان خود و درک کامل‌تر از ماه رمضان روزه می‌گیرم. امی شیهان، از سازمان لنکشایر مایندنیز گفت: به دو دلیل در این کمپین شرکت می‌کنم. اولاً دوستان مسلمان زیادی دارم که هر ساله روزه می‌گیرند. اگرچه من همیشه برای ایمان و مقاومت آنها احترام قائل بوده‌ام، اما می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و کارهایی را در مقیاس کوچکتر تجربه کنم تا درک بیشتری از آنها داشته باشم.

دوم، به‌ عنوان یک مدیر، طی این سال‌ها همکاران مسلمان زیادی داشته‌ام و آرزو دارم که همدلی بیشتری نسبت به مشکلاتی که باید در ماه رمضان در محیط کار با آنها روبرو شوند داشته باشم، بدین ترتیب می‌توانم کارفرمای بهتری باشم و در این شرایط یک محیط حمایتی و ایمن برای آنها ایجاد کنم.

سارا راکسبی، از دبیرستان Pleckgate هم گفت: روزه‌داری را انتخاب کرده‌ام زیرا فکر می‌کنم مهم است که خود را جای دانش‌آموزان قرار دهم و حال و هوای آنها را در ماه رمضان تجربه کنم.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.