رای سنای فرانسه به ممنوعیت انجام فرائض دینی در دانشگاه‌ها

مجلس سنای فرانسه با افزودن بند ممنوعیت ادای فرایض مذهبی در سرسراهای دانشگاهها به لایحه جنجالی مبارزه با «جداسازی اسلامی» موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، اعضای حزب جمهوریخواه راست میانه فرانسه افزودن یک بند قانونی به پیش نویس لایحه ای را پیشنهاد دادند که نمازگزاران را از ادای فرایض مذهبی در سرسراهای دانشگاهها و همچنین انجام فعالیتهای مذهبی که ممکن است مانع از فعالیتهای آموزشی شود، باز می دارد.

سنای فرانسه نیز با افزودن این ممنوعیت به پیش نویس لایحه جنجالی مبارزه با «جداسازی اسلامی» موافقت کرد.

هرچند «ژان میشل بلانک» وزیر آموزش و سناتورهای چپ گرای فرانسه با این طرح پیشنهادی مخالفت کردند، طرح مزبور با رأی موافق سناتورهای راست گرا پذیرفته شد.

گفتنی است که روز شانزدهم فوریه سال جاری، مجلس ملی فرانسه لایحه جنجالی «مبارزه با جداسازی اسلامی» را تصویب کرد و این لایحه قرار است روز سی اُم مارس در سنای فرانسه به بحث و بررسی گذاشته شود. انتظار می رود که این لایحه پس از رأی گیری سنا بار دیگر به مجلس ملی فرانسه بازگردد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سال گذشته این لایحه را معرفی کرد؛ لایحه ای که به دلیل هدف قرار دادن اقلیت مسلمان و تحمیل محدودیتها بر تمام جنبه های زندگی مسلمانان با انتقادات گسترده ای روبرو شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.