حمایت اخوان المسلمین اردن از پادشاه عبدالله دوم

در پی وقایع اخیر در اردن جمعیت اخوان المسلمین اردن در واکنش به کودتای نافرجام در این کشور اعلام کرد، با همه توان از امنیت اردن و ثبات آن که برگرفته از قانون اساسی کشور است حمایت می‌کند و علیه هرگونه اقدامی که به کشور آسیب وارد کند، می‌ایستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این جمعیت در بیانیه‌ای حمایت خود را از اردن، نظام سیاسی آن تحت رهبری عبدالله دوم، پادشاه این کشور اعلام و تاکید کرد، با همه توان از امنیت و ثبات اردن که برگرفته از قانون اساسی است حمایت می‌کند و علیه هرگونه اقدامی که به کشور آسیب وارد کند، می‌ایستد.

در این بیانیه آمده است که اردن برخلاف بسیاری از کشورها با ملت خود تحت حکمرانی مسالمت آمیز و منطقی برخورد می‌کند و آزادی‌ها و حیثیت و اموال همچنان مصون هستند.

در ادامه بیانیه جمعیت اخوان المسلمین آمده است: ممکن است با سیاست‌های دولت‌ها مخالف باشیم اما درمورد کشور و ثبات آن اختلاف نظر نداریم و آن را بر هر منفعتی مقدم می داریم.

در بیانیه مذکور آمده است، با لزوم اصلاح جامع از طریق ابزارهای مسالمت آمیز خود از طریق قانون اساسی و رویکرد مسالمت آمیز دیپلماتیک به گونه‌ای که قدرت و وحدت اردن را حفظ کند، توافق نظر داریم. انجام اصلاحات سیاسی و گسترش مشارکت مبتنی بر کفایت و شایستگی، راه برون رفت کشور از بسیاری از مشکلات است.

اردن اخیرا صحنه کودتای نافرجام بود و در اثر آن ۲۵ تن به اتهام برنامه ریزی برای براندازی پادشاه بازداشت شدند.

در همین راستا شریف حسن بن زید، چهره نزدیک به خانواده سلطنتی اردن، باسم ابراهیم عوض الله، رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن نیز بازداشت شد. شاهزاده حمزه بن حسین هم در حبس خانگی قرار دارد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.