بازجویی از بالاترین نماینده جامعه مسلمانان اسپانیا درباره تروریسم

پلیس اسپانیا می‌گوید که در جریان تحقیقات دربارۀ یک پرونده با موضوع تروریسم، بالاترین نماینده جامعه مسلمانان در این کشور را موقتا بازداشت و بازجویی کرده است.

أیمن العدلبی ریاست کمیسیون اسلامی اسپانیا (CIE) را برعهده دارد؛ سازمانی که بر همه فعالیت‌های اسلامی در این کشور از آموزش مسلمانان گرفته تا خدمات مذهبی در بیش از ۱۶۰۰ مسجد و جامعه فرهنگی مسلمان نظارت می‌کند.

بنا بر اعلام یکی از سخنگویان پلیس که نخواسته نامش فاش شود، أیمن العدلبی در اواخر روز سه‌شنبه دستگیر و پس از بازجویی آزاد شده است.

دلیل دستگیری او «احتمال دخالت در یک جرم تروریستی» بوده است و این دستگیری مربوط به تحقیقات قضایی است که از سال ۲۰۱۹ آغاز و تا کنون منجر به دستگیری دست‌کم ۱۰ نفر (نه اسپانیایی و یک تبعه سوریه) شده است. این افراد متهم به تأمین بودجه عملیات افراط گرایان در سوریه و دیگر مناطق دچار درگیری هستند.

رسانه‌های اسپانیا نیز گزارش داده‌اند که پلیس این کشور مشغول تحقیق درباره یک شبکه بین‌المللی تامین بودجه است که برای گروه القاعده کار می‌کند و منابع مالی لازم را برای اعضای این گروه به سوریه می‌فرستد.

سخنگوی پلیس اسپانیا اعلام کرد که در این مرحله از تحقیقات، اتهامی علیه أیمن العدلبی طرح نشده است.

اسپانیا از سال ۲۰۱۵ میلادی در سطح ۴ هشدار ضدتروریسم (از حداکثر سطح هشدار۵) قرار دارد که نشانگر ضرورت هوشیاری بالا و جدی بودن خطر تروریسم در این کشور است.

کمیسیون اسلامی اسپانیا به درخواستهای رسانه‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

منبع: یورونیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.