تجربه زیسته نخستین مدال‌آور محجبه آمریکا در المپیک

از بین بردن تصورات نادرست و کسب مدال المپیک تنها بخشی از موفقیت‌های ابتهاج محمد، نخستین مدال‌آور المپیکی و محجبه آمریکا است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی آیوون، این ورزشکار موفق مسلمان قرار است داستان تلخی‌ها و شیرینی‌های مسیر خود را در در یک سخنرانی مجازی که از سوی دانشگاه آیووا برگزار می‌شود، روایت کند.

او پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود لحظه‌ای که بر روی سکوی قهرمانی المپیک رفت و بلندگو اسم او را به عنوان یک مدال‌آور در رشته شمشیربازی برای ایالات متحده اعلام کرد، بهترین لحظه زندگی او بوده است.

او افزود که این موفقیت، اوج هشت سال کار سخت، عرق ریختن، پیروزی‌ها و مواجهه با موانع مختلف در هشت سالی بود که او عضو تیم ملی آمریکا بوده است.

ابتهاج محمد در این گفت‌و‌گو ادامه داد: احساس می‌کنم بدون وقوع همه آن اتفاقات، چه خوب و چه بد، برد یا باخت، این مدال را نمی‌توانستم به دست بیاورم.

او قبل از رشته شمشیربازی، بسیاری از ورزش‌های دیگر را انجام داد. وی می‌گوید که خود و والدینش قصد پیدا کردن ورزشی را داشتند که بتواند در عین استفاده از لباس پوشیده، به عنوان یک مسلمان، باحجاب باشد.

وی ادامه داد: شمشیربازی به طور منحصر به فردی با اعتقادات دینی من مطابقت داشت و اولین بار در زندگی من بود که به معنای واقعی کلمه با هم‌تیمی‌هایم لباس متحدالشکل داشتم.

وی می‌گوید: من برای موفقیت، یک جنگ سخت در پیش داشتم و مصمم بودم که یکی از بهترین ورزشکاران جهان باشم.  وی می‌گوید که در این راه با چنگ و دندان جنگیده و اکنون احساس می‌کند، رنگین‌پوستان و اقلیت‌های دینی و نژادی با نگاه کردن به او انگیزه پیدا می‌کنند.

او می‌گوید اینگونه بود که توانست با لحظات مختلف تعصب، تبعیض و یا رفتار متفاوت از سوی ورزشکاران و مسئولان ورزشی مبارزه کند.

این ورزشکار موفق افزود: این ذهنیت به او اجازه می‌دهد تا بعد از اعتماد به نفس، بهتر رقابت کرده و بتواند در ورزش رشد کند.

ابتهاج محمد کتاب خاطرات خود را با عنوان «با افتخار: جنگ من برای یک رویای بعید آمریکایی» (Proud: My Fight for an Unlikely American Dream) را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. او همچنین چند سال قبل، خط تولید لباس خود را با عنوان Louella راه‌اندازی کرد.  وی می‌گوید که هدف اصلی او از این کار، پر کردن یک خلا در بازار پوشاک آمریکا و تولید لباس‌های پوشیده با قیمت مناسب است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.