آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطین

دیوان کیفری بین‌المللی(ICC) مستقر در لاهه هلند، تحقیقات در مورد ادعاهای رخداد جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطین را کلید زد.

فاتو بنسودا، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین المللی روز چهارشنبه به صدور بیانیه‌ای از تایید آغاز تحقیقاتی خبر داد که اسرائیل به شدت با آن مخالف است؛ تحقیقاتی که به بررسی ادعاهای فلسطینی‌ها در مورد رخداد جنایات جنگی توسط اسرائیل در پی وقوع جنگ ۲۰۱۴ علیه شبه نظامیان فلسطینی در نوار غزه و همچنین طی فعالیت شهرک‌سازی این کشور در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس خواهد پرداخت.

خانم بنسودا در بیانیه خود تصریح کرده که این تحقیقات با توجه به همه‌گیری کرونا و منابع محدودی که فعلا موجود است، بسیار پرچالش و پیچیده خواهد بود ولی دیوان با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد، ناگزیر به انجام آن است.

هر چند فلسطینی‌ها که در سال ۲۰۱۵ میلادی به عضویت دیوان کیفری بین‌المللی درآمده‌اند ولی اسرائیل که عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست و پیش از این صلاحیت آن را در رسیدگی به این پرونده رد کرده بود ولی این دیوان نزدیک به یک ماه پیش اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به پرونده وقوع جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی را دارد.

منبع: یورونیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.