برگزاری جلسات اسلامی و کاهش جرم در یکی از مناطق جرم خیز آفریقای جنوبی

در شهر مننبرگ (Manenberg) در حومه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی برگزاری جلسات اسلامی باعث ایجاد آرامش در جامعه و کاهش آمار جرم شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت سلام، طی سه سال گذشته، گروهی از روحانیون و فعالان مسلمان مأموریت داشته‌اند آرامش را به کیپ تاون آفریقای جنوبی که از اوباش و باندهای مواد مخدر رنج می‌برد، بیاورند.

روحانیون مسلمان هر هفته جلسات ذکر برگزار می‌کنند که در فضای باز برگزار می‌شود و در آن نام الله و صفات او را تکرار می‌کنند.

برگزارکنندگان می‌گویند در طول سه سال گذشته ، هیچگاه در یک ساعت و نیم عبادت که در آن بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ نفر شرکت کرده‌اند، درگیری در این محل رخ نداده است.

شیخ آیزاک که این جلسات را مدیریت می‌کند می‌گوید نکته اصلی این است که علی‌رغم همه شرایط، ما توانستیم جلسات ذکر را به طور مداوم در طی سه سال گذشته اجرا کنیم.

برای شیخ آیزاک، گفت‌وگو با رهبران ادیان مختلف جامعه شروع خوبی است. وی می‌گوید جنایت هیچ مرزی ندارد و فرقی بین هیچ دینی نمی‌گذارد.

پلیس ماننبرگ در اواسط سال ۲۰۱۵ این منطقه را «منطقه خطرناک قرمز» اعلام کرد و به مدت چند ماه، آمبولانس‌ها بدون همراهی پلیس قادر به ورود به منطقه نبودند. فعالان مسلمان به دلیل نقشی که جلسات ذکر در کاهش جرم در جامعه داشته، از پلیس این شهر جایزه دریافت کرده‌اند. شیخ آیزاکز می‌گوید: ذکر باعث آرامش در مننبرگ شده است.

وی افزود: ما فقط یک بار در هفته این کار را انجام می‌‌دهیم. اگر می‌توانستیم هر روز میزبان برنامه‌های ذکر باشیم تاثیر فوق العاده‌ای داشت.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew) در سال ۲۰۱۰، حدود ۱,۵ درصد از جمعیت آفریقای جنوبی را مسلمانان تشکیل می‌دادند. اسلام سریعترین رشد را در بین ادیان آفریقای جنوبی داشته به طوری که جمعیت مسلمانان سیاه‌پوست در این کشور از سال ۱۹۹۱ با حدود ۱۲ هزار نفر، تا سال ۲۰۰۴ شش برابر شده و به ۷۵ هزار نفر رسید.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.