واکسیناسیون مسلمانان انگلیس در ماه رمضان

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که جامعه آسیایی‌تبار انگلیس، بالاترین میزان مرگ و میر را در طول موج دوم کووید ۱۹ داشته است، گزارش شده است که واکسیناسیون شبانه در شب‌های ماه رمضان از سوی دولت انگلیس در حال برنامه‌ریزی است.

دیلی تلگراف گزارش داد که دولت بریتانیا امیدوار است مانع از کاهش احتمالی واکسیناسیون از سوی مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان به دلیل روزه‌داری شود.
ماه رمضان ۲۰۲۱ از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) آغاز می‌شود که زمان حساسی در واکسیناسیون در انگلیس به شمار می‌رود؛ سه روز قبل از این تاریخ، واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال آغاز می‌شود.
نگرانی در مورد تأثیر ماه رمضان بر واکسیناسیون با گزارش دولت تشدید شده که آسیایی‌تبارهای این کشور که بسیاری از آنها مسلمان هستند، در موج دوم کرونا بالاترین نرخ مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را دارند.
در این گزارش آمده است: بخش عمده‌ای از این پدیده برای جوامع آسیایی را می‌توان به عوامل جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی نسبت داد.
کوثر زمان، بنیانگذار کمپین  Take the COVID-۱۹ Vaccine با اشاره به اینکه از رویکرد فعال دولت در ارتباط با جامعه مسلمان انگلستان و واکسیناسیون آن استقبال می‌کند، گفت: «فکر می‌کنم این طرح عالی است. هر کاری که بتوانیم برای تقویت واکسیناسیون انجام دهیم، به ویژه در جوامعی که تشویق مردم برای استفاده از واکسن برای آنها دشوار بوده، مثبت است».
وی ادامه داد: به خصوص در ماه رمضان که از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر اواخر شب و اوایل صبح بیدار هستند؛ هر چیزی که باعث می‌شود واکسن در دسترس باشد خبر خوبی است. کوثر زمان همچنین از مشورت دولت با جوامع مسلمان انگلیس در واکسیناسیون استقبال کرد.
منبع: ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.