اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب

دبیر اجرایی اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب از برگزاری اختتامیه این جشنواره در سه‌شنبه ۵ اسفندماه خبرداد.

حجت الاسلام محمد اصغریان دبیر اجرایی اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، از برگزاری اختتامیه این جشنواره در شهر مقدس قم و در تاریخ سه‌شنبه ۵ اسفند ماه خبر داد.

وی افزود: مقدمات اجرایی برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور، فراهم شده و آئین اختتامیه این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها با حضور برگزیدگان محترم، تعدادی از مسئولین عزیز و میهمانانی از جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و به صورت زنده نیز ازطریق آدرس mafam_book@ در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش خواهد شد.

اصغریان تصریح کرد: موضوعات فراخوان این همایش در گروه‌های فرق و نحله های انحرافی، ادیان، اقوام، مذاهب (با بخش ویژه وحدت اسلامی) بوده است و تا پایان مهلت فراخوان آثار (۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹) تعداد ۲۴۲ اثر به دبیرخانه همایش ارسال گردید.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۷ اثر در ارزیابی اولیه حائز شرایط برای ارزیابی تفصیلی تشخیص داده شد و نهایتاً هیئت داوران که متشکل از ۲۸ تن از اساتید سطوح عالی حوزه و دانشگاه بودند، ۴ اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب و ۷ اثر را نیز شایسته تقدیر تشخیص دادند.

لازم به ذکر است بنیان این همایش دو سالانه به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) بنا نهاده شده است و این مجمع (مفام)، متشکل از اساتید و فعالان طراز اول کشور، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌های مرتبط با فرق، ادیان، اقوام و مذاهب می‌باشد که برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی با نگاه تقریب و همبستگی دارد و در مقابلِ اندیشه‌های انحرافی اقدام به برنامه‌ریزی و پاسخ‌گویی و اجرای برنامه‌های علمی فرهنگی در سطح ملی و منطقه می‌کند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.