انتشار کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم»

کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری به‌همت مؤسسه بوستان کتاب در قم منتشر شد.

برای بشر امروز مسئله‌ای غامض در قرآن وجود ندارد، مگر آنکه با رویکردی عالمانه، موشکافانه و روشمند بتوان آن مسئله را به نیکی حل کرد. از نظر قرآن هم بن‌بستی در کار نیست و هر کس در راه خداوند بکوشد و در پی مقصد راستین باشد، قطعا خداوند راه‌های صحیح را نشانش می‌دهد. نمونه‌های این امر فراوان است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

مؤلف کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم»، در پیشگفتار اثر مذکور آورده است: در این اثر، فصلی به آیات مشکل قرآن اختصاص دادم – که به گمان بنده مفسران حل نکردند – تا بتوانم راز و رموز آن را روشن کنم؛ برای حل بعضی از آیات که از نظر قرآن‌‎شناسان جزو آیات مشکل یا متشابه نیست، ولی شبهه‌انگیز است، ماه‌ها دقت کردم و سرانجام شخصاً معنای معقول و مقبول آن را نگاشتم تا قشر تحصیل کرده و جوان جذب شوند.

در این اثر، به 9 مبحث اعم از «قرآن اعجاز ماندگار»، «قرآن، اعجاز تمام عصرها و نسل‌ها»، «شاخصه‌های آیات قرآن»، «تفسیر و تأویل قرآن»، «اعجاز در مقرّرات حقوقی قرآن»، «اعجاز ادبی قرآن»، «اعجاز باطنی و معارف معنوی»، «اعجاز ماندگار اسلام» و «شبهات اخباریون در عدم حجیت ظواهر قرآن و پاسخ اصولیون» پرداخته شده است.

کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» تالیف محمدباقر شریعتی سبزواری در 336 صفحه و به قیمت 60 هزار تومان و در قطع رقعی با شمارگان 500 نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی) منتشر و روانه بازار نشر شد.

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف 20 درصدی اثر استفاد کنند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.