افزایش حملات اسلام‌هراسانه در فوتبال انگلیس

بر اساس پژوهشی دانشگاهی در انگلیس، میزان حملات اسلام‌هراسانه به بازیکنان فوتبال مسلمان در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از فوتبال، طبق یک مطالعه جدید از سوی دانشگاه بیرمنگام سیتی و دانشگاه ترنت ناتینگهام که در آن بیش از ۴۰ زن و مرد تجربیات خود را شرح داده‌اند، بازیکنان مسلمان فوتبال انگلیس معتقدند که اتحادیه فوتبال این کشور آنها را نادیده گرفته است.

شرکت‌کنندگان به کمبود حضور بازیکنان مطرح مسلمان در فوتبال این کشور به عنوان یکی از دلایلی که تبعیض را در رده‌های آماتور تجربه کرده‌اند، اشاره می‌کنند در حالی که زنان فوتبالیست از نادیده گرفته شدن به خاطر انتخاب حجاب سخن می‌گویند.

پست‌های نفرت‌آمیز آنلاین از طرف گروه‌های راست افراطی، از جمله اتحادیه جوانان فوتبالی(Football Lads Alliance)، به عنوان علتی برای انصراف مسلمانان از بازی کردن مطرح و مشخص شد رویکرد رسانه‌های جریان اصلی نیز در این موضوع تأثیر دارد.

شرکت‌کنندگان به بدرفتاری که بازیکنان برجسته‌ای مانند محمد صلاح، ستاره تیم لیورپول از آن رنج می‌برند، اشاره کردند. یکی از هواداران وستهام یونایتد به دلیل توهین علیه وی در سال ۲۰۱۹، سه سال  از حضور در بازی‌ها محروم شد.

یکی از نتیجه‌گیری‌های که این تحقیق به آن رسید، نیاز به اقدام نهادهای ناظر بر بازی‌هاست و این تحقیق آنها را  به جدی نگرفتن اسلام‌هراسی متهم کرده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که تمام انواع تبعیض را بسیار جدی می‌گیرد و مقابله با تبعیض از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

عمران عواد، استاد جرم‌شناسی گفت: ما فهمیدیم که ابعاد این مشکل پنهان است زیرا قربانیان می‌ترسند در این باره صحبت کنند.

به گفته شرکت‌کنندگان در این تحقیق، دلایل زیادی برای اسلام‌هراسی در فوتبال پایه این کشور وجود دارد از جمله عدم به کارگیری مسلمانان در پست‌های مدیریتی فوتبال به ویژه در لیگ برتر که وقایعی مانند حملات تروریستی گروه‌های افراطی مانند داعش و گزارش‌های  منفی علیه اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها آن را تشدید می‌کند.

این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان در این تحقیق در اثر مواجهه با اسلام‌هراسی از مشکلات روان‌شناختی و عاطفی شدید از جمله کاهش اعتماد به نفس و ناامنی گرفته تا افسردگی، انزوا و اضطراب رنج می‌برند.

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: اتحادیه فوتبال انگلیس به بدرفتاری که ما به عنوان بازیکن مسلمان از آن رنج می‌بریم هیچ توجهی نمی‌کند. دیگری اضافه کرد: وقتی من در فرودگاه بازجویی شده‌ام و می‌دانم که تعصبات علیه من به دلیل نوع دین من است؛ نمی‌توانیم با اسپانسرهای شناخته شده قرارداد ببندیم.

نشریه Kick It Out اخیراً اعلام کرده است که حوادث تبعیض‌آمیز در فوتبال در سال ۲۰۱۸/۱۹ به ۴۲۲ مورد افزایش یافته که ۹۷ مورد بیشتر از فصل قبلی است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.