تلاش اسرائیل برای تغییر ترکیب جمعیتی بیت المقدس

اسرائیل تصمیم دارد شهرک‌ها و محله‌های فلسطینی‌نشین بیت المقدس را از این شهر جدا کند. هدف از چنین اقدامی جلوگیری از رشد جمعیت فلسطینیان بیت المقدس و تغییر ترکیب جمعیتی این شهر است.

به گزارش شفقنا به نقل از وبگاه العربی الجدید، مقامات صهیونیستی قصد دارند دهها شهرک و محله فلسطینی‌نشین را در بیت‌المقدس را از این شهر جدا کنند. محله‌هایی که بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ هزار فلسطینی را در خود جای داده است.

طبق گزارشات واصله، صهیونیست‌ها قصد دارند شهرک‌ها و محله‌های «کفر عقب»، «سمیر أمیس» و «أم الشرایط» در شمال قدس اشغالی و شهرک‌های «الزعیم» و «العیسویه» در مرکز قدس و محله «الشیخ سعید» و شهرک «صور باهر» و «جبل المکبر» در جنوب و جنوب شرق بیت‌المقدس را از این شهر جدا کنند و در حالی که نسبت ساکنان فلسطینی قدس اشغالی در دهها سال گذشته به ۳۸ درصد رسیده است، این میزان را تا سال ۲۰۵۰ به ۱۲ درصد برسانند و شهرک‌نشینان بیشتری را وارد بیت‌المقدس کنند به طوریکه تعداد آن‌ها در این شهر اشغالی به یک میلیون نفر برسد.

«میکی لیوی» فرمانده سابق پلیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس سال گذشته گفته بود که باید مجوز اقامت دهها هزار فلسطینی در قدس اشغالی را باطل و محله‌های فلسطینی‌نشین را از شهر جدا کرد. این سخنان بار دیگر در محافل صهیونیستی شنیده می‌شود.

«راسم عبیدات» تحلیلگر فلسطینی در این باره به العربی الجدید گفت که سخنان «میکی لیوی» برای مجازات دسته‌جمعی اهالی بیت‌المقدس یک برنامه سیاسی کامل است و این سخنان نشان دهنده تفکر نژادپرستانه‌ای است که به فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس به عنوان «بمب جمعیتی» نگاه می‌کند و آن را خطری برای یهودی کردن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت ادعایی خود می‌داند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.