افزایش آسیب‌های اجتماعی در شهر قم

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی روزافزون در شهر قم به برنامه کامل و جامع نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در دیدار صمیمی با سردار شاهچراغی «فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) استان قم در خصوص ظرفیت های مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری با سپاه استان قم مطالبی را بیان کرد.
وی گفت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به ابعاد مختلف آن مانند پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت فضای مجازی هنر و رسانه، مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و… دارای ظرفیتی منحصربه فرد در حوزه تبلیغ معارف دینی می باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در خصوص فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دنبال این نیستیم که اسمی از ما ثبت شود، بلکه آنچه که مهم است، نفس فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و هدف از آن فعالیت ها می باشد و این دیدگاه در تمام قسمت های مختلف مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی در کل کشور حاکم است.
وی افزود: در خصوص همکاری این مجموعه با سپاه استان قم باید جلساتی برگزار شود تا مشخص گردد که چه کارها و فعالیت هایی در چه مقطع و چه زمانی باید صورت گیرد تا حوزه فعالیت های هر مجموعه به طور دقیق مشخص شود.
حجت الاسلام والمسلین روستا آزاد، تبلیغ در حوزه اصناف را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در حوزه اصناف خیلی مهم است؛ صحبت کردن با مسئولین اصناف و کسبه و آگاه کردن آنها نسبت به مسائل احکام کسب و کار و معارف دینی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد که نباید از این امر غافل شویم.
وی به افزایش آسیب های اجتماعی در شهر قم اشاره و خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در شهر مقدس قم رو به افزایش است که نسبت به این امر کمی با غفلت مسئولین و نهادهای فرهنگی استان قم و همچنین کم توجهی عمومی در شهر، روبرو هستیم و این زنگ خطری برای چهره ظاهری و سابقه درخشان شهر مقدس قم می باشد، لذا برای رفع این آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ای جامع و کامل می باشیم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.