۳۰ سازمان غیردولتی از فرانسه شکایت کردند

حدود ۳۰ سازمان غالبا مسیحی از فرانسه و به ویژه امانوئل مکرون به علت گسترش اسلام‌ستیزی و سیاست‌های اسلام‌هراسانه به سازمان ملل شکایت کردند.

به گزارش حوزه‌نیوز به نقل از lesobservateurs روز گذشته حدود سی ارگان غیر دولتی خارجی و داخلی ضمن ارسال نامه ای به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از دولت فرانسه و در رأس آن امانوئل مکرون به دلیل ترویج اسلام هراسی و کسترش تبعیض بر علیه مسلمانان این کشور، شکایت کردند.

یکی از این ارگان ها دلیل این اقدام جمعی را اینگونه بیان میکند: دولت فرانسه از زمان به روی کار آمدن مکرون همواره سعی داشته با اقداماتی تحریک آمیز همچون حمایت از انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) و نیز پشتیبانی از مجلات و اشخاصی که به طور علنی به مسلمانان و مقدسات آنها توهین میکنند؛ موجب شود که مردم این کشور نسبت به هم وطنان مسلمان خود که در اقلیت به سر میبرند دید بدی پیدا کرده و بر علیه آنان دست به اقداماتی خشونت آمیز بزنند.

همچنین در بخش دیگری از این نامه اعتراضی به این نکته اشاره شده که دولت مکرون از ابتدای به روی کار آمدن همواره سعی بر تصویب و اجرای قوانین بسیاری در راستای محدود کردن مسلمانان و مخدوش کردن چهره آنها در اذهان عمومی کشور داشته است.

نکته قابل توجه در مورد نامه مذکور اینکه هیچ یک از این سی ارگان های غیر دولتی، اسلامی و یا وابسته به مسلمانان نبوده و غالبا این تشکل ها مسیحی کاتولیک هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.