از الازهر تا واتیکان انفجار امروز عراق را محکوم کردند

پس از وقوع انفجار انتحاری در پایتخت عراق، بسیاری از افراد و گروه‌های مختلف از جمله الازهر مصر، حزب الله عراق و واتیکان واقع رخ‌داده را محکوم و با قربانیان آن اظهار همدردی کردند.

به گزارش شفقنا، به نقل از پایگاه خبری «الیوم» مصر، دانشگاه الازهر این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای، انفجارهای انتحاری صبح امروز در میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق که بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت را به شدت محکوم کرد.

الازهر در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که چنین اقدامات تروریستی نفرت انگیزی با آموزه های ادیان آسمانی و اصول انسانی در تضاد است، خواهان وحدت و همبستگی همه نیروها و گروه های عراقی از مذاهب و قومیت های مختلف برای جلوگیری از خطر تروریسم ملعون و ارجحیت دادن به منافع عالی این کشور شد.

این مرکز مهم علوم اسلامی اهل تسنن در جهان همچنین خواهان همبستگی جامعه بین الملل در رویارویی با تروریسم شده و ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم عراق، برای قربانیان انفجارهای انتحاری بغداد رحمت الهی و برای زخمی های این حمله تروریستی نیز شفای عاجل را آرزو کرد.

همچنین به نقل از المیادین حزب الله عراق در محکومیت انفجارهای امروز بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن محکوم کردن شدید اللحن این حادثه، محمد بن سلمان را حامی وقوع چنین اقداماتی دانست: “بر سخن پیشین خود مبنی بر اینکه محمد بن سلمان تصمیم به از سرگیری حمایت از اقدامات جنایتکارانه گرفته، تأکید می‌کنیم و این شاهزاده سعودی را از بازی با آتش بر حذر می‌داریم. چرا که شعله‌های این آتش به کشورشان سرایت کرده و تاج و تختشان را خواهد سوزاند”

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز ضمن ابراز همدری با قربانیان انفجار عراق و تسلیت به رییس جمهور عراق، از همگان درخواست کرد که به  تلاش در راستای پشت سر گذاشتن خشونت با برادری، همبستگی و صلح ادامه دهند و گفت از خداوند متعال می خواهد که برای عراق و مردم آن نعمت و برکت نازل کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.