انتصاب سومین وزیر مسلمان در کابینه دولت کانادا

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، سومین وزیر مسلمان را در کابینه خود به وزارت حمل و نقل منصوب کرد.

به نقل از ینی شفق، در پی بازنشستگی ناودیپ بینز، وزیر نوآوری، علوم و صنعت کانادا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا چهار تغییر عمده را در کابینه خود ایجاد کرد. بینز اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند و در انتخابات بعدی فدرال شرکت نخواهد کرد.

ترودو در این تغییرات، «عمر الغبرا» سیاستمدار عربستانی‌تبار عضو پارلمان این کشور را به عنوان وزیر جدید حمل و نقل خود معرفی کرد. وی فارغ‌التحصیل مهندس مکانیک MBA و یک فعال اجتماعی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در مجلس عوام خدمت می‌کرد و در سال ۲۰۱۵ به عضویت پارلمان انتخاب شد.

موضوع دیگری که احتمالاً در این تغییرات مدنظر بوده است، رابطه با دولت جدید در واشنگتن و رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن است که ۲۰ ژانویه کار خود را شروع خواهد کرد. ترودو درباره این تغییرات در کابینه خود اظهار کرد: کارهای زیادی در پیش است.

پیش از این دو مسلمان دیگر یعنی «مریم منصف» افغانستانی‌تبار به عنوان وزیر نهادهای دموکراتیک و «احمد حسین» سومالیایی‌تبار به عنوان وزیر خانواده و توسعه اجتماعی در کابینه کانادا حضور داشتند.

مریم منصف در سال ۱۹۹۶ به اتفاق خانواده‌اش از افغانستان به ایران مهاجرت کرد و چند سال در مشهد اقامت داشت و سپس به کانادا مهاجرت کرد.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.