پاپ فرانسیس: حمله به کنگره ناقض دموکراسی بود

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه محکومیت‌های حمله به کپیتال هیل امروز در سخنانی اعلام کرد: حمله (چهارشنبه گذشته) به کنگره آمریکا ناقض دموکراسی بود.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز شنبه و در ادامه محکومیت‌های حمله به کپیتال هیل در سخنانی اعلام کرد: حمله (چهارشنبه گذشته) به کنگره آمریکا ناقض دموکراسی بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایتالیا در این باره گفت: من از دیدن این رویداد متعجب شدم. این حادثه باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصاحبه مذکور قرار است به صورت کامل فردا یکشنبه از شبکه ایتالیایی Mediaset Canale پخش شود.

گفتنی است که روز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیسبوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواند، دعوت کرد.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور ۵ تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا ۵۲ نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز حساب کاربری ترامپ را به دلیل نقض قوانین و ساختارهای این شبکه مسدود کرده است.

این پیام رسان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بررسی دقیق توئیت‌های اخیر حساب دونالد ترامپ، این حساب را به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت، برای همیشه مسدود کرده است.

این وضعیت در حالی است که بیش از ۱۵۰ چهره دموکرات با امضای طرح استیضاح ترامپ، فشارها بر وی برای کناره گیری از پست ریاست جمهوری را افزایش داده اند.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.