انتخاب مسجد موفق دوران کرونا در بریتانیا

مسجد شهر میدن هِد (Maidenhead) به دلیل فعالیت گسترده‌ای که در حمایت از افراد آسیب‌پذیر در دوران شیوع بیماری کرونا انجام داده است، به عنوان یکی از سه مسجد برتر بریتانیا در بخش ارائه خدمات انتخاب شد.

به گزارش Maidenhead Advertiser، این مسجد یکی از سه مسجد بریتانیا بود که در فهرست بهترین مسجد از نظر خدمات تبلیغاتی در مراسم «جوایز بیکن مسجد* بریتانیا در سال ۲۰۲۰» (British Beacon Mosque Awards ۲۰۲۰) قرار گرفت.

گرچه مسجد میدن هد در مراسم انتخاب برترین مساجد بریتانیا که روز شنبه برگزار شد به عنوان برنده اول معرفی نشد، اما هیئت امنا و داوطلبان این مسجد به زحماتی که امسال کشیده‌اند بسیار افتخار می‌کنند.

ضیاء محیی الدین، متولی مسجد میدن هد گفت: بسیار خوب بود که ما نامزد شدیم و این مسجد و جامعه مسلمانان شهر را به دیگران نشان دادیم. از میان صدها سازمان مسجد میدن هِد به عنوان یکی از سه مسجد برتر در فهرست قرار گرفت.

این مسجد وقتی قرنطینه سراسری بریتانیا آغاز شد، شروع به تهیه بسته‌های غذایی برای افراد آسیب پذیر شهر کرد. این پروژه با حضور داوطلبان به سرعت رشد کرد و طی چند ماه، بیش از ۳۰۰۰ بسته غذایی به افراد نیازمند تحویل داده شد. در ادامه مسجد با بنیاد رویال و انجمن منطقه برکشایر همکاری کرد و خدمات بهداشتی و مددکاری اجتماعی هم ارائه داد.

* بیکن مسجد (Beacon Mosque) نام شرکتی است که رده‌بندی مساجد را در جهان بر پایه استانداردهای خود انجام می‌دهد و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مسجد در سراسر جهان را رتبه بندی کرده است.

British Beacon Mosque Awards ۲۰۲۰ مسجد گرین لِین (Green Lane Masjid) را به عنوان بهترین مسجد سال ۲۰۲۰ بریتانیا انتخاب کرد. این مراسم جوایز دیگری مانند بهترین مدرسه اسلامی و صلح‌طلب‌ترین امام مسجد به مساجد و افراد دیگری اعطا می‌کند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.