به مناسبت روز جهانی فلسفه؛ «اتاق فلسفه اسلامی» در دانشگاه بلاروس تأسیس می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، به مناسبت روز جهانی فلسفه در دیدار با رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور، برای تأسیس «اتاق فلسفه اسلامی» در این دانشکده توافق کردند.

سعید یاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، به مناسبت روز جهانی فلسفه با حضور در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور با وادیم گیگین، رئیس این دانشکده، دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور در رشته فلسفه تبادل نظر کرد.

در این دیدار توافق شد با همکاری دانشگاه‌های ایرانی، «اتاق فلسفه اسلامی» در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس، تأسیس شود.

طرفین، هم چنین در خصوص تبادل استاد و دانشجو، مبادله کتاب و متون درسی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری نشست‌های علمی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه دولتی بلاروس در حوزه فلسفه اسلامی رایزنی کردند.

در ادامه این برنامه، یاری در نشستی با اساتید دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی در خصوص مکاتب مختلف فلسفه اسلامی و نقش دانشمندان و دانشوران ایرانی در رشد و بالندگی فلسفه اسلامی به سخنرانی پرداخت.

آخرین برنامه سفیر کشورمان در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی، بازدید از کتابخانه مرکزی این دانشکده و اهدای بیش از ۷۰ جلد از آثار اندیشمندان ایرانی در حوزه فلسفه و علوم اجتماعی به زبان‌های روسی و انگلیسی به این کتابخانه بود. در میان آثار اهدا شده کتاب‌هایی در ارتباط با سیاست و حکومت در اسلام و مکاتب مختلف فلسفه اسلامی (فلسفه مشاء، فلسفه اشراق و حکمت متعالیه) از حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، استاد شهید مرتضی مطهری و حسین نصر وجود داشت.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.