مکرون: فرانسه اولین کشوری بوده که قرآن ترجمه کرده است

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی تلویزیونی در پاسخ به انتقادات علیه وی در پی انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی در این کشور گفت: فرانسه نخستین کشوری بوده که قرآن را ترجمه و مسجد افتتاح کرده است.

به نقل از vetogate.com، امانوئل مکرون اظهار کرد: افراط‌گرایان آفت اسلام هستند و ما با آنان می‌جنگیم تا از فرانسوی‌ها که میلیون‌ها نفرشان مسلمانند، حمایت کنیم.

وی افزود: مسلمانان نخستین گروه متضرر از تروریسم هستند و ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمانند. من احساسات مسلمانان در برابر کاریکاتورهاـ کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر (ص) ـ را درک می‌کنم.

مکرون همچنین تصریح کرد: فرانسه نخستین کشوری بوده که قرآن را ترجمه و مسجد ساخته است که همان مسجد بزرگ موجود در پاریس است و مراکز و اماکن اسلامی زیادی در فرانسه وجود دارد.

رئیس جمهور فرانسه در حالی این اظهارات را به زبان آورده است که سخنان اخیر وی درباره اسلام و مسلمانان مخالفت‌های زیادی در پی داشته و وی انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر (ص) در این کشور را به بهانه آزادی بیان توجیه کرده و گفته بود «ما از نقاشی‌ها و کاریکاتورها دست نخواهیم کشید، گرچه برخی عقب‌نشینی کنند». مسلمانان این اظهارات را بیانگر تشویق مکرون به تداوم اسلام‌ستیزی می‌دانند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.