حقایقی درباره کلئوپاترا؛ بانوی شگفت انگیز مصر باستان

کلئوپاترا یادآور تصاویر مصر باستان و دسیسه‌های تاریخی است. اما چه رازهایی در پشت پرده این زن افسانه‌ای نهفته است؟

به نقل از thevintagenews کلئوپاترا اغلب، درست یا به غلط، به عنوان معشوقهٔ مردان شناخته می‌شد.

شکسپیر درگیری سیاسی و کاملاً شخصی وی با مارک آنتونی را در «آنتونی و کلئوپاترا» (اوایل قرن ۱۷) جاودانه ساخت. او از محافظت و حمایت وی لذت می­برد.

۸ واقعیت جذاب درباره بانوی شگفت انگیز مصر باستان، کلئوپاترا

او به نوشیدنی علاقه داشت

کلئوپاترا اغلب، به درست یا به غلط، به عنوان معشوقه مردان شناخته می­شد. شکسپیر درگیری سیاسی و کاملاً شخصی وی با مارک آنتونی را در آنتونی و کلئوپاترا (اوایل قرن ۱۷) جاودانه ساخت. او از محافظت و حمایت وی لذت می­برد.

او قربانی تبلیغات شد

آغاز امپراطوری بزرگ روم ناشی از روابط کلئوپاترا با آنتونی بود. آنتونی به همراه پسرخوانده سزار اکتاویان و ژنرال مارکوس آمیلیوس لپیدوس، بخشی از یک سه گانه به نام تریوم ویریت دوم بود که پس از ترور سزار ایجاد شد، آن‌ها تلاش کردند تا روم را به صورت مشترک رهبری کنند، اما موفق نشدند.

اکتاویان آنچه که ادعا می‌کرد وصیت­نامه آنتونی است را به مجلس سنا ارائه داد.

ظاهراً عاشق حقیقی مصر آرزو داشت تا بخش مهمی از میراث امپراطوری روم را به ملکه خود بسپارد.

پیشینه خانوادگی جالبی داشت

ازدواج خواهر و برادر امروزه خارج از تصور است، اما در زمان وی، این موضوع مشکلی نداشت.

فعالیت‌های جنسی خطوط خونی را خالص نگه داشته و پایه‌های قدرت را تقویت می‌کرد. کلئوپاترا با دو نفر از برادرانش ازدواج نمود.

اگر بخواهیم نگاه منصفانه‌ای به موضوع داشته باشیم، او از پدر و مادرش که براساس باور عموم برادر و خواهر یکدیگر بودند، پیروی کرده است.

کلئوپاترای هفتم بود

در حالی که کلئوپاترا، چهره‌ای برجسته و منحصر به فرد در تاریخ محسوب می‌شود، لازم است بدانید که او آخرین شخصیت از یک صف طولانی بوده است؛ این نام «شکوه پدر» معنی می‌شود؛ به طور رسمی هفت شاهزاده با این نام در طول تاریخ ثبت شده است.

مانند مصریان رفتار می‌کرد، اما…

از بعضی جهات او یک مصری واقعی بود. اما از لحاظ تولد موضوع به شکل دیگری است. او در حقیقت بخشی از خاندان بطلمیوس بود که از زمانی که فرعون نظامی بطلمیوس اول، رهبری کشور را در ۳۰۰ سال قبل از میلاد برعهده گرفت، آغاز شد.ئ

او در «زن شگفت انگیز» نمایش داده می­شود

یک فیلم جدید با بازی گال گدوت و کارگردانی پتی جنکینز آغاز به کار کرده است. آن‌ها با هم روی زن شگفت انگیز کار کردند. برخی معتقدند که انتخاب یک بازیگر آمریکایی اسرائیلی در نقش ملکه نیل، مانع از نمایش شخصیت واقعی وی خواهد شد.

او یک سوپرمدل نبود!

از زیبایی خارق العاده کلئوپاترا بسیار سخن گفته شده است. اما او فردی بود که شعور و قدرت بیانش بر زیبایی­اش برتری داشت. هیچ نظریه قاطعی در خصوص ویژگی‌های ظاهری وی وجود ندارد.

او مُرد، اما چگونه؟

در مشهورترین نسخه نوشته شکسپیر، ملکه با استفاده از یک زهر سمی خودکشی کرده است، اما چگونه توانست این دنیا را ترک کند؟ البته نظریه‌های دیگری هم در خصوص مرگ وی وجود دارد، مانند قتل و مرگ توسط مار…

منبع ادیان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.