وضعیت آرای رأی‌دهندگان مسیحی لاتین در انتخابات ۲۰۲۰/ پیشتازی بایدن

بایدن در میان کاتولیک­ها و پروتستان­ها، از محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است زیرا ۶۲% درصد از رای دهندگان مسیحی اعلام کرده اند به بایدن رای خواهند داد.

به نقل از RNS بایدن همچنان در میان رای دهندگان مسیحی لاتین پیشتاز است، اما حمایت از ترامپ افزایش یافته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی ملی ادیان و سیاست­‌های لاتین کالج کلارمونت مک کنا، که چهارشنبه منتشر شد، ۶۲% درصد از رأی دهندگان مسیحی اظهار ­داشته ­اند که به بایدن رای خواهند داد و در مقابل ۳۰% اظهار داشته‌­اند که به ترامپ رای خواهند داد.

این یافته­ ها نشان می­ دهد که بایدن در میان کاتولیک­ ها و پروتستان­‌ها، از محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است، اما در میان انجیلی­ ها شرایط متفاوت است.

اسپینوسا گفت: آن­ها روی مسیحیان لاتین تمرکز کرده­ اند زیرا اکثریت قریب به اتفاق آمریکای لاتین را مذهبیون تشکیل می دهند.

بررسی نقش دین در امور سیاسی، با توجه به این که تقریبا ۷۰% از مسیحیان لاتین اظهار داشته اند، نشان می دهد که رهنمودهای مذهبی نقشی اساسی در زندگی روزمره­ آنان دارد و بسیار مهم است.


(هویت مذهبی آمریکای لاتین)

معیارهای رأی دهندگان مسیحی لاتین
سه موضوع بسیار مهم برای رای دهندگان مسیحی لاتین عبارتند از : مسائل اقتصادی، کووید ۱۹ و متوقف سازی خشونت­‌های نژادپرستانه. اکثر آنان (۶۴%) شیوه­ ی برخورد ترامپ با پاندمی را تایید نمی­ کنند و ۵۹% مسیحیان لاتین خواهان بررسی مساله­ ی زندگی سیاه­پوستان هستند.

درخصوص مساله­ ی سقط جنین ۲۸% مسیحیان اظهار داشتند که باید به طور کلی برای عموم امکان پذیر باشد، ۲۰% آنان اظهار داشتند که باید با محدودیت­ هایی همراه باشد و ۲۴% مسیحیان معتقدند که فقط در موارد تجاوز، زنای با محارم و زمانی که بارداری تهدیدی برای زندگی مادر است، باید امکان سقط جنین وجود داشته باشد.

محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان مسیحی لاتین از ۱۵% در سال ۲۰۱۶ به ۳۲% در سال ۲۰۲۰ ارتقا یافته است.

وی همچنین در میان مسیحیان لاتین فلوریدا نیز وضعیت مطلوبی دارد، زیرا میزان حمایت از وی از ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.


(وضعیت رأی دهندگان آمریکای لاتین در انتخابات ۲۰۲۰)

انتظار می­ رود که لاتین و مذهب نقش اساسی در انتخابات و در برخی از ایالات ایفا کنند.

ترامپ در ماه ژانویه با بازدید از مگاچرچ در میامی به رهبری کشیش لاتین، کمپین انجیلیان طرفدار ترامپ را راه اندازی کرد.

همچنین هفته­ گذشته بایدن «کرینتس کن بایدن» را برای جلب آرای کاتولیک ها و انجیلیان لاتین، راه اندازی کرد.

اگرچه بایدن در ایالات در حال نوسان از برتری بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است، اما به گفته اسپینوسا درصد بالایی از رای دهندگان مسیحی بلاتکلیف در این ایالات متولد لاتین هستند، گروه بزرگی که ترامپ در میان آنان برتر از جو بایدن است.

اسپینوسا افزود: پروتستان­ های لاتین در حال رشدند و سایر مسیحیان بیش از کاتولیک ­ها رای جمهوری خواه دارند.

این مساله می­ تواند نقشی اساسی در انتخابات داشته باشد، زیرا بسیاری از آنان بلاتکلیف بوده و سابقه­ تغییر و رأی‌دهی به جمهوری خواهان را دارند.

بر اساس نظرسنجی، در میان لاتین­ های سراسر کشور، کاتولیک­ ها تا ۵۴ درصد کاهش یافته و پروتستان­ ها و سایر رای دهندگان مسیحی تا ۳۰ درصد افزایش داشته اند.

منبع ادیان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.