نقدی بر ناسنجیده‌گویی کارشناسان دینی در صدا و سیما

به اعتقاد صادق‌نیا، مجریان برنامه‌های مذهبی رسانه‌ ملّی هر کارشناسی را با هر سطحی از دانش و خردورزی، کشان‌کشان به وادی‌ سخیف‌گفتن می‌برند و از این جهت باید صدا و سیما را سرزنش کرد.

حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا در ضمن یادداشتی به انتقاد از عملکرد صدا و سیما در دعوت از کارشناسان دینی پرداخته است. متن یادداشت از نظر می‌گذرد.

«چند روزی است که صحبت‌های یک روحانی در شبکه قرآن تلویزیون و ادّعاهای عجیب و غریب‌اش درباره وقوع انقلاب اسلامی نُقل شبکه‌های مجازی است و آن بنده‌خدا در کانون نقد.

من هم می‌پذیرم که حرف‌های آن کارشناس نسنجیده، نامناسب، بی‌اعتبار، و سست بود؛ ولی معتقدم نباید او را سرزنش کرد. این صدا و سیماست که باید سرزنش شود.

رکورد ناسنجیده‌گویی در رسانه ملّی بالاتر از این حرف‌هاست؛ آن‌قدر حرف‌های بی‌اعتبار از این رسانه به اسم دین پخش شده است که نباید از شنیدن این سخنان خیلی تعجّب کرد.

کسانی که تجربه حضور در برنامه‌های(بویژه مذهبی) صدا و سیما را دارند، خوب می‌دانند که مدیریّت برنامه‌های مذهبی این رسانه از سنجیده‌گویی خوشش نمی‌آید و عاشق همین حرف‌هاست. کارشناسان مذهبی مجبورند از این حرف‌ها بزنند؛ هرچه نامعقول‌تر بهتر.

مجریان برنامه‌های مذهبی رسانه‌ ملّی هر کارشناسی را با هر سطحی از دانش و خردورزی، کشان کشان می‌برند به وادی‌ سخیف‌گفتن.

فشار رسانه بحث را به سمتی می‌برد که ته‌اش می‌شود همین حرف‌های سست و بی‌اساس. اگر کسی هم نخواهد به این ساز بخواند جایی در صدا و سیما ندارد.

علی درستکار، مجری کاربلدی بود که گاهی می‌خواست کارشناسانش حرف معقول‌تری درباره دین بزنند، حکم اخراج گرفت.

امثالِ حجت‌الاسلام و المسلمین زائری هم جوری از مذهب حرف زدند که باب میل حضرات رسانه ملّی نبود و ممنوع‌التصویر شد.

نتیجه این شده است که رسالت بوذری با آن ادبیات خاص می‌شود مجری برنامه‌های مذهبی و حجت‌الاسلام شجاعی می‌شود کارشناس دین.

کاش یک نفر پیدا بشود و به رسانه ملّی بگوید خیرت نیست، شر نرسان. بیا و دست از سر دین بردار.»

یادآور می‌شود، روز گذشته یکی از کارشناسان مذهبی در شبکه قرآن اظهار کرده بود از زمان تولد پیغمبر، انقلاب اسلامی ایران دیده شده است و جبرئیل، با اخبار انقلاب اسلامی ایران، حضرت زهرا (س) را آرام می‌کرد!

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.