اردوغان: سخنان مکرون درباره دین اسلام تحریک آمیز و بی احترامی است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه «اسلام دچار بحران شده است»، در شهری با حمعیت زیاد مسلمان، اقدامی بسیار تحریک آمیز است.

به نقل از آرتی عربی؛ اردوغان امروز (سه شنبه) اظهار داشت: «گستاخی و بی ادبی است که رئیس جمهور فرانسه در باره تغییر و بازسازی ساختار اسلام سخن بگوید». وی افزود: «حمله به مسلمانان، به یکی از مهمترین ابزارهایی تبدیل شده است که سیاستمداران اروپایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود از آن استفاده می‌کنند».

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از مقابله با نژاد پرستی و اسلام ستیزی طفره می‌روند؛ بیشترین آسیب را به جامعه خود وارد می‌کنند.

این سخنان رجب طیب اردوغان در انتقاد و واکنش به اظهارات همتای فرانسوی خود در هفته گذشته، صورت گرفته است که مکرون ادعا کرده بود: اسلام در همه جای جهان دچار بحران شده است. وی تاکید کرده بود: فرانسه با «انزوا طلبی اسلامی» که هدف آن ایجاد جامعه متضاد است مبارزه می‌کند.

مکرون با ادعای مبارزه با «اسلام افراطی» لایحه‌ای را ارائه کرده بود و تاکید کرد بر این اساس، دولت نظارت بر انجمن‌ها را تقویت و آموزش در خانه را مگر به دلایل بهداشتی، ممنوع می‌کند و همچنین امامانی که در فرانسه کار می‌کند را آموزش می‌دهد.

خبر را در آرتی عربی ببینید

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.