فرافکنی جدید رئیس‌جمهور فرانسه علیه اسلام

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، امروز، ۱۱ مهرماه، در فرافکنی جدید علیه اسلام، مدعی شد که دین اسلام امروز در هر نقطه از جهان دچار بحران شده است.

به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، امانوئل مکرون اعلام کرد که گسترش ممنوعیت حجاب تمامی ارائه‌دهندگان خدمات عمومی در فرانسه را شامل خواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد که فرانسه باید با آنچه «انزواگرایی اسلامی» خواند که به دنبال ایجاد یک سیستم موازی و انکار جمهوریت است، مقابله کند.

رئیس‌جمهور فرانسه که در یکی از محله‌های حساس حومه پاریس سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که دین اسلام امروز در همه جای جهان دچار بحران شده است.

امانوئل مکرون در ادامه گفت: از این پس، هر انجمنی که بخواهد از دولت کمک بگیرد، باید منشور سکولاریسم را امضا کند و از این پس نظارت دقیقی بر مدارس خصوصی مذهبی صورت خواهد گرفت و محدودیت شدیدی در زمینه آموزش در منزل اعمال می‌شود.

مکرون گفت که ممنوعیت اعمال شده علیه شعارهای دینی توسط کشورش که به طور قابل توجهی به زنان مسلمان محجبه آسیب می‌رساند، به کارمندان بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند نیز گسترش می‌یابد.

وی همچنین مدعی شد هر کس در فرانسه می‌تواند آزادانه دین خود را انتخاب کند، اما به نمایش گذاشتن وابستگی‌های مذهبی تحت هیچ شرایطی در فضای عمومی و مدارس مجاز نخواهد بود.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه ادعاهایش گفت فرانسه به دنبال «رها کردن» دین اسلام در فرانسه از اثرگذاری‌های خارجی خواهد بود.

رئیس‌جمهور فرانسه امروز در حالی این ادعا را مطرح کرد که اسلام در هر نقطه از جهان دچار بحران شده است که تبعیض، شکاف طبقاتی و نابرابری در جامعه فرانسه طی سال‌های اخیر منجر به شکل‌گیری اعتراضات در این کشور از جمله اعتراضات «جلیقه زردها» شده است.

همچنین، این غربی‌ها هستند که با دخالت و ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی، تلاش می‌کنند جوامع اسلامی را دچار چالش و بحران کنند و با معرفی داعش و گروه‌های تکفیری و اندیشه‌های نادرست و افراط‌گرایانه آن‌ها به‌عنوان اسلام به افکار عمومی غرب، تصویر نادرست و مخدوشی از اسلام و مسلمانان ارائه می‌دهند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.