در تفلیس؛ چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های دینی بررسی شد

نشست «بررسی چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های دینی» با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی از جمله مسلمانان از سوی مدافع عمومی گرجستان و شورای ادیان مدافع عمومی گرجستان برگزار شد.

نشست «بررسی چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های دینی» با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی از جمله مسلمانان از سوی مدافع عمومی گرجستان و شورای ادیان مدافع عمومی گرجستان برگزار شد و برگزارکنندگان توصیه‌هایی را که در سال ۲۰۲۰ در مورد چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های مذهبی تنظیم شده بود، ارائه دادند.

این نشست توسط رییس مرکز تحمل، بکا میندیاشویلی اداره می‌شد و در آن به موضوعاتی چون تنظیم قانونگذاری آزادی دین، ابتکار مربوط به قانون دین، قانون تبعیض آمیز، بودجه سازمان‌های مذهبی، جرم با انگیزه عدم تحمل، جبران خسارت، مأموریت آژانس دولتی امور دینی، مسائل مربوط به دارایی، عبور از مرز و آموزش و پرورش و رسانه‌ها پرداخته شد.

نینو لومجاریا، رییس مرکز مدافع عمومی گرجستان در سخنرانی خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای اقلیت‌های دینی پرداخت و گفت: این شورا از بدو تأسیس تاکنون در زمینه حفاظت و تقویت آزادی دین در کشور فعالیت می‌کند.

نتیجه تلاش‌های فعال شورای اقلیت‌های دینی و مدافع عمومی باعث شده امروز روحانیون همه اقلیت‌های دینی بتوانند بدون تبعیض، خدمات مذهبی مورد نیاز زندانیان را ارائه دهند.

وی افزود: امروز، شورا سومین سند راهبردی را از زمان تأسیس خود ارائه داده است که به وضوح وضعیت آزادی مذهب و اعتقادات در کشور گرجستان را توصیف می‌کند و توصیه‌هایی را در مورد مراحلی که باید علاوه بر این انجام شود، ارائه می‌دهد.

نینو لومجاریا در ادامه سخنان خود، از آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا و انجمن ملل متحد برای پشتیبانی آنها از مرکز تحمل و شورای ادیان طی سال‌های گذشته تشکر کرد.

لورا برگر، معاون مدیر دفتر دموکراسی، حکمرانی و توسعه اجتماعی در مورد اهمیت همکاری با مدافع عمومی و اجرای توصیه‌ها در روند ایجاد یک محیط دموکراتیک و مدارا در کشور صحبت کرد.

کارشناس ماکو غوتادزه و بوریس چارایا، کشیش کلیسای ظهور هفتمین روز در مورد چارچوب قانونگذاری، حقوق مالکیت و بازپرداخت و همچنین مشکلات عبور از مرز برای ادبیات مذهبی سخنرانی کرد.

جورجی گوتسیریدزه و گورام ایمرلیشویلی، کشیش کلیسای انجیل ایمان در مورد قانون مبارزه با تبعیض و تحقیق در مورد جرائم نفرت سخنانی بیان کرد.

نینو تسینتسدزه، کارشناس و اسقف کلیسای باپتیست انجیلی گرجستان، روسودان گوتسیریدزه به بیان سخنانی در مورد رسانه‌ها و آموزش پرداخت و در ادامه، کشیش کلیسای انجیلی گرجستان، نتایج مطالعه سیاست دولت در مورد آزادی دین را ارائه داد.

منبع خبرگزاری مهر
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.