درخواست رهبران مذهبی انگلیس برای فشار به گروه ۲۰ درباره کشورهای فقیر

در روزهای کرونایی همواره از همه گروه‌های مرجع مانند رهبران دینی و مذهبی درخواست‌هایی برای استفاده از قدرت خود در بهبود بخشی به وضع مردم صورت پذیرفته است. شاید در برخی جوامع مثل جامعه ما شخصیت‌های مذهبی با سخنرانی و بیانیه کوشیده باشند کمکی به بهبود اوضاع کنند اما در انگلیس بسیاری از رهبران مذهبی به سراغ رئیس خزانه‌داری رفته‌اند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، بسیاری از رهبران مذهبی بریتانیا از رئیس خزانه‌داری این کشور درخواست کرده‌اند که در راستای لغو کردن بدهی‌های کشورهای فقیر بر گروه ۲۰ فشار وارد کند.

پیش‌ازاین در جلسه‌ای در ماه آوریل وزرای اقتصاد کشورهای جی ۲۰ به‌صورت موقت لزوم پرداخت قرض برای ۷۷ کشور را به حالت تعلیق درآورده بودند.

اکنون، بیش از هفتاد اسقف، خاخام، امام و رهبران مذاهب دیگر در نامه‌ای به ریشی سوناک از او خواستند که در جلسه آتی این گروه برای لغو شدن بازپرداخت بدهی‌های این کشورها در سال جاری و سال بعد نیز تلاش کند.

سرپرستی امضاهای گرفته شده در این نامه بر عهده رووان ویلیامز، اسقف اعظم سابق کانتربری، جان دیویس، اسقف اعظم ولز و مارک استرنج، رهبر کلیسای اسقاطی اسکاتلند است. این نامه همچنین به امضای خیریه‌های مختلفی مانند Christian Aid, Cadfod و Islamic Relief رسیده است.

در این نامه به این مسئله اشاره شده است که: “شرایط خطرناکی که ویروس کرونا برضد فعالیت‌های کاهش فقر در سراسر جهان ایجاد کرده است بسیار واضح و حیرت‌آور است. به‌طورکلی پیش‌بینی بانک جهانی حاکی از این است که به علت پاندمی بین ۷۱ تا ۱۰۰ میلیون انسان در خطر فقر مطلق هستند. همچنین بر اساس تخمین برنامه غذای جهانی حدود ۲۷۰ میلیون نفر در سراسر دنیا تا آخر سال جاری با ناامنی حاد غذایی روبرو می‌شوند. این میزان در مقایسه با ۱۳۰ میلیون نفری که سال گذشته دچار کمبود شدید غذایی بودند دو برابر خواهد بود. بنابراین اصرار برای بازپرداخت بدهی در مواجهه با رنج‌های ناشی از این بیماری توهین آشکار به سنت‌های ایمانی است که ما نماینده آن هستیم. وضعیت در حال حاضر عادی نیست و ما باید بر اساس شرایط عمل کنیم. این بحران باعث تأکید بر این نکته شد که ما باید در کنار هم قرار بگیریم و لغو پرداخت بدهی‌ها یکی از اصلی‌ترین و فوری‌ترین روش‌ها برای یاری‌رساندن به جوامع آسیب‌پذیر است.”

نهادهای خیریه و کمک‌رسانی معتقدند که به علت کمبود مراقبت‌های بهداشتی، افزایش ناامنی غذایی و افت جریان مالی و پولی نتایج پاندمی بر کشورهای درحال‌توسعه بسیار شدیدتر خواهد بود.

 

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.