آیا دموکرات‌ها با دین مشکل دارند؟

حزب دموکرات برای دهه‌های متوالی به عنوان یک مشکل برای دین در امریکا مطرح شده است. در پاییز سال ۲۰۱۹ سایت واشنگتن اگزمینر از بی‌علاقگی آشکار حزب دموکرات به اشاره به مفاهیم مذهبی چون عبادت، متن مقدس و خواست خدا سخن گفت. وبسایت رلیجن نیوز یادداشتی با عنوان ” آبا دموکرات‌ها با دین مشکل دارند؟” منتشر کرد و روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آنها را از نظر دینی دارای فاصله از یکدیگر قلمداد کرد و مدعی شد لیبرال‌های مذهبی در چهل سال گذشته از سیاست دوری جسته‌اند.

بی‌تردید تعداد رأی‌دهندگان دموکرات بدون وابستگی مذهبی در حال افزایش است و تعداد کمتری از مسیحیان سفیدپوست به دموکرات‌ها رأی می‌دهند.

با این حال با توجه به استفاده مداوم نامزدهای دموکرات از ادبیات دینی در کمپین‌های انتخاباتی، دریافت تصویری سکولار از این حزب نادرست به نظر می‌رسد.

برای مثال جیمی کارتر و بیل کلینتون در سخنرانی‌های کلیسایی بسیار متبحر بودند. همچنین در نمونه‌های دیگری در سال ۲۰۰۷ اوباما و هیلاری کلینتون در دیدار با جیم ولیز، بنیان‌گذار سازمان انجیلی‌های ترقی‌خواه در سی.ان.ان. به بحث درباره امور مذهبی پرداختند و در انتخابات پیشین ریاست جمهوری امریکا تحلیلگران در حالی هیلاری کلینتون را در جذب رأی دهندگان مذهبی شکست خورده دانستند که او دائماً درباره عقاید متودیستی خود سخن می‌گفت.

در حال حاضر با توجه انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا، بسیاری از مقام‌های بالای حزب دموکرات در تلاشند عقاید مذهبی خود را اظهار و اثبات کنند.

با وجود اینکه دموکرات‌ها سیاستگذاری‌های خود را در حوزه‌های حق سقط جنین و حقوق همجنسگرایان در چهارچوب مفاهیم غیرمذهبی تعریف می‌کنند، به طور کل نسبت به دین بی‌توجه و بی‌اهمیت نیستند.

در عوض آنها به رأی دهندگان مذهبی به خصوص مسیحیان روش‌های آلترناتیو انتقادی برای به‌کار بردن و اعمال دین در سیاست پیشنهاد می‌دهند که لحنی کاملاً متفاوت با روش‌ها و دیدگاه‌های حزب جمهوری خواه دارد.

از قرن نوزدهم ترقی‌خواهان مفهوم آموزه‌های اجتماعی مسیحیت را به عدالت اجتماعی و مسائل مربوط به آن مانند فقر، بهداشت عمومی، مالیات‌گیری و اصلاحات برابری ثروت مرتبط دانسته‌اند.

بنابراین در مقابلِ مسیحیان جمهوری‌خواه که از نظر دینی به مسائلی چون عبادت، اصول دینی، آخرالزمان و گناه اولیه تاکید می‌کنند، دموکرات‌ها به گسترش مفهوم آموزه‌های اجتماعی مسیحیت تحت عنوان دستور مسیح برای کمک به دیگران به خصوص فقرا و مظلومان رغبت دارند.

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع: دین و سیاست

The Democratic Party Is Not Antithetical to Religion

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.