آیا نوشیدن الکل از نظر مسیحیان پذیرفته است؟

به نظر می آید نوشیدن الکل بخشی از سبک زندگی امریکایی‌ها باشد اما این موضوع باعث تغییر در دیدگاه منفی مسیحیان معتقد، درباره نوشیدن الکل نشده است.

بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۰۷، ۶۱ درصد از پروتستان‌هایی که به کلیسا می‌رفتند از نوشیدن الکل خودداری می‌کردند. از آن زمان تاکنون بیش از یک دهه گذشته است و تحقیقات موسسه گالوپ و دیگر مؤسسات نشان می‌دهد که میزان نوشیدن الکل در بین امریکایی‌ها گسترش چشم‌گیری داشته است به طوری که بر اساس نظرسنجی انجام شده بین مردم، ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان الکل مصرف می‌کنند.

با این حال عقیده پروتستان‌هایی که به کلیسا می‌روند همچنان مثل گذشته باقی مانده است و حدوداً به همان میزان از نوشیدن الکل امتناع می‌کنند.

این نکته بسیار اهمیت دارد که عوامل متعددی چون  وابستگی مذهبی، موقعیت جغرافیایی و سن و جنسیت در نظر افراد دین‌دار نسبت به نوشیدن الکل مؤثر است، چنان‌که مردان بیش از زنان و متودیست‌ها بیش از باپتیست‌ها به مصرف الکل گرایش دارند.

بر اساس نظرسنجی جدید ۵۹ درصد از پروتستان‌هایی که به کلیسا می‌روند همچنان از خوردن الکل دوری می‌کنند و ۴۱ درصد الکل می‌نوشند اگرچه در انجیل از خوردن آن منع شده‌اند.

در نگاه دقیق‌تر به نظر پروتستان‌های معتقد، دیدگاه‌های متفاوتی درباره دستور متون مقدی در حوزه نوشیدن الکل وجود دارد. تنها ۲۲ درصد معتقدند که انجیل به وضوح دستور داده است که معتقدان هرگز نباید الکل بنوشند. ۵۵ درصد معتقدند نوشیدن مقدار عاقلانه و مشخصی از الکل گناه ندارد و ۸۷ درصد معتقدند که افراد هرگز نباید مست شوند.

در واقع آنچه تقریباً بین همه آنها مشترک است این موضوع است که نوشیدن الکل به میزانی مجاز است که موجب مستی نشود. با این حال به طور کلی همان‌طور که اشاره شد اکثریت پروتستان‌های معتقد و کلیسارو در امریکا از نوشیدن هرگونه نوشیدنی الکی به هر میزان امتناع می‌کنند.

منبع: ورلد رلیجن نیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.