انتقاد وزیر فرهنگ به اجتهاد درباره سنگ‌نوشته مقبره سردار سلیمانی

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتر خود نوشت: سردار سلیمانی شهید نوشته بود: قبر من ساده باشد. بر روی آن بنویسید سرباز قاسم سلیمانی. بازهم اجتهاد شد. فکر کردند باید انشانگاری کنند.

به گزارش دین‌آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اشاره به آنچه روی سنگ مزار سردار قاسم سلیمانی نوشته شده است، در توییتی نوشت:
«سردار #سلیمانی_شهید نوشته بود: قبر من ساده باشد. بر روی آن بنویسید: سرباز قاسم سلیمانی. باز هم اجتهاد شد. فکر کردند باید انشا نگاری کنند. بگذاریم آیندگان بدانند که چرا او را چونان بدرقه کردند. او سربازی را به سرداری نفروخت.»

بر روی سنگی که بر قبر سردار سلیمانی نصب کرده‌اند نوشته شده است: «سرباز ولایت؛ حاج قاسم سلیمانی». در حالی است که پیش‌تر مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفته بود: همسر سردار شهید تاکید داشتند که طبق وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی، ایشان را در کنار مزار شهید یوسف‌الهی دفن کنیم و براساس همین وصیت نامه روی سنگ مزارشان نیز صرفا عنوان سرباز نوشته شود و ما نیز طبق همین وصیت نامه عمل خواهیم کرد.

عمل به وصیت‌نامه به‌خصوص آنجا که وصیت کننده به صورت مکتوب به چیزی تصریح کرده باشد جای اجتهاد نمی‌گذارد و مجریان باید به نص آن کلمات وفادار بمانند و بنابراین باید بر روی سنگ قبر تنها نوشته شود : «سرباز قاسم سلیمانی»

 

 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.